Domowe sposoby na zakwasy

Powstałe podczas intensywnego wysiłku mikrourazy, zwane potocznie zakwasami, potrzebują około 5 do 7 dni na zregenerowanie. Zakwasy to stan bardzo niekomfortowy dla początkującego sportowca czy osoby uprawiającej spor rekreacyjnie. Skutecznie uniemożliwiają efektywny trening, do momentu całkowitego minięcia mikrouszkodzeń, co może stać się uciążliwe lub też zniechęcające, szczególnie dla osób dopiero co rozpoczynających swoją przygodę z treningiem. Istnieją jednak domowe sposoby, które przyspieszą regenerację mięśni i umożliwią szybszy powrót do pełni sprawności fizycznej.

Domowe sposoby na zakwasy

Ciężko jest całkowicie uniknąć powstania zakwasów, jak i trudność może sprawiać ich szybkie usunięcie. Istnieją jednak sprawdzone sposoby, które mogą zminimalizować dyskomfort spowodowany mikrourazami mięśni powstałymi podczas intensywnego treningu.

Jednym ze sposobów jest rozciąganie bolących mięśni, najlepiej jest robić to codziennie po około 15 minut. Dzięki temu mięśnie będą szybciej przyjmować składniki odżywcze, które pomogą w regeneracji powstałych mikrouszkodzeń. Regenerację mięśni może przyspieszyć również gorąca kąpiel, dzięki czemu krew w organizmie krąży szybciej i również substancje odżywcze w ten sposób dostarczane są szybciej do obolałych mięśni. Innym sposobem pozbycia się bólu mięśni za pomocą wody jest naprzemienne polewanie obolałego miejsca wodą zimną i gorącą.

Domowe okłady na zakwasy

Ból spowodowany mikrouszkodzeniami mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym jest uciążliwy i często wymaga stosowania okładów przeciwbólowych. Jednym z takich okładów może być roztwór octu i wody, nakładany na obolałe miejsca za pomocą waty. Należy uważać, aby octu nie było za dużo, ponieważ może przynieść to odwrotne skutki. Jeżeli zakwasy uniemożliwiają chodzenie, warto przyłożyć do obolałego miejsca lód zawinięty w tkaninę.

Domowe sposoby na zakwasy
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here